Hoe een bullet journal maken (2): collections

Hoe gaat het met jouw bullet journal intussen?

De mijne stelt het prima, dank je. Niet te geloven, maar ik heb al meer dan 50 blz vol gepend. In dit stuk geef ik wat meer uitleg over ‘collections’ zoals beloofd in het vorige blogbericht over bujo.

‘Collections’ zijn verzamelingen. Je maakt dit zo breed of zo smal als je zelf wil. Ik geef je een inkijkje in de verzamelingen die ik tot nog toe aanlegde:

Ik maakte er eentje dat ik ‘huisprojecten’ noemde. In het huis waar ik nu woon, smeken nog heel veel klussen om aandacht: ramen moeten dringend gesapt, muren geverfd, kamers opgeknapt, tegels geschrobd, de kelder is in abominabele staat, de achtertuin ligt er triest bij. (Goed voor een jaar werk eigenlijk.)

IMG_1703

Om hier niet depri van te worden, heb ik er een aantal verzameld die ik deze zomer, samen met mijn dierbare huisgenoten, afgewerkt wil zien. Om dit een beetje meer fun te maken, zette ik ze in een tekening. (Inspiratie hiervoor vind je bij hopen op Pinterest, #collections #bujo). Voor wie hier nu met een vergrootglas  op gaat zitten:  alle klussen uit de kamer van zoon 1 zijn intussen aangepakt.

Ik legde ook een verzameling aan van de boeken die ik deze zomer wil lezen: fictie en boeken die werkgerelateerd zijn. De eerste is bijna uit. Ik ga duidelijk een versnelling of twee hoger moeten schakelen.

IMG_1705

Nog zo’n verzameling in mijn bujo zijn blogideetjes. (Die laat ik natuurlijk niet aan jullie zien.)

Waar kan je nog verzamelingen van aanleggen?

  •  quotes of uitspraken die je mooi vindt;
  • series of films die je deze zomer wil zien;
  • dingen die je leuk vindt om te doen en je ontspannen. Altijd fijn om naar terug te kijken op drukke momenten.
  • Ook een leuke: een dankbaarheidsverzameling, of een lijstje van dingen die je deze zomer doet of gedaan hebt en waar je dankbaar voor bent;
  • ideetjes voor je eigen verjaardagsfeestje of dat van iemand anders;
  • alles wat je zeker niet mag vergeten mee te nemen op reis.
  • (…)

Verzamelingen worden helemaal leuk als je ze ook illustreert. En nee, daarvoor hoef je helemaal niet te kunnen tekenen. Gewoon een beetje natekenen is al meer dan genoeg. Heel ontspannend.

In een volgend stuk schrijf ik meer over tracking en brain dumps.

See you!

 

 

 

10 reacties

  1. Recent ook een bujo begonnen. Heerlijk om echt alles er in te kunnen zetten, je gedachten te laten stromen. Bij m’n dagelijkse taakjes probeer ik ook elke dag ‘5 zinnen geluk’ te noteren. Een beetje balans op papier zetten. Leuke ideeën trouwens.

    Geliked door 1 persoon

    • Leuk, Sofie! Ik schrijf binnenkort ook iets op deze blog over de braindump, ook iets leuks om in een bujo te verwerken. Dat idee van die 5 zinnetjes bij mijn dagelijkse to do neem ik mee, goed idee. Bedankt.

      Geliked door 1 persoon

  2. Wel, je bent aanstekelijk. Mijn bujo is voorlopig nog minimalistisch: een A4-pagina met wat ik deze maand wil doen en op de volgende bladzijden maak ik elke dag een lijstje uit dat maandplan. Maar als ik jouw tekeningetjes zie, begint het te kriebelen …

    Like

    • Superfijn om lezen, dankjewel!Ik probeer ook maar gewoon wat dingen uit. Ik vind heel veel inspiratie via Pinterest en Instagram, er gaat echt een wereld open als je via die media begint te zoeken. Dat gevoel van kip zonder kop zijn ben ik nu kwijt, want ik noteer mijn to do’s en probeer me er ook aan te houden. En het belangrijkste is dat ik er me veel meer van bewust ben dat het belangrijk is om tijd te maken voor leuke dingen. Want werk en huishoudelijke klussen is er altijd…

      Like

Plaats een reactie