Drenkeling in september

Elk jaar, wanneer eind augustus in het vizier komt, begin ik als een gekkin op te ruimen, voorbereidingen te treffen en allerlei aankopen te overwegen (schoenen en herfsttenues en Hello Fresh pakketten), afspraken te maken, schema’s uit te tekenen en een najaarsvakantietje te plannen . Vervolgens spreek ik mezelf streng en vermanend toe: alsjeblief zeg,  je gaat niet dood. Je begint alleen maar terug te werken.

tsunamiwave2

Maar het voelt wel als een tsunami, die maand september. Damn, elke keer weer ga ik (even) kopje onder.Ik zie collega’s en vriendinnen hetzelfde doen. Wat is dat toch met die maand september? Ze voelt als een corset waarin ik mezelf weer moet vastgespen en dat aan alle kanten te strak voelt. Het lukt me niet meer om genoeg tijd te vinden voor energieopladers. Vrijdagavond zie ik 21 u niet meer op de klok. Op het einde van het weekend verkrampt mijn maag al. Ik slaap slecht. Adrenaline begint instant door mijn aders te pompen wanneer ik om 4 uur ’s nachts wakker word en mijn to-do lijst door mijn hoofd schiet. Mijn spieren staan gespannen. Ik kijk te vaak op die verdomde Iphone.  Slave to the rythm.

Oh ironie. Net nu schrijf ik in mijn schaarse vrije uurtjes mijn hoofd leeg aan een workshop die in die combinatiestormen houvast moet bieden. Aan de vele reacties  op dit stukje voel ik dat alle boeien welkom zijn voor wie net als ik geregeld naar adem hapt.

Ik hoop dat de zomerzon nog even blijft schijnen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 comments

  1. Zo herkenbaar, en ik heb nochtans de zomermaanden gewoon doorgewerkt (op 2 weekjes na). Dan staat alles gewoon op een iéts lager pitje, is iedereen iéts vrolijker… En dan komt die dodelijke septemberdrukte hé.

    Like

Geef een reactie

