Wie zijn die lezers in Mongolië?

Er zijn zo van die dingen waar je als (stille) bloglezer nooit bij stil staat. Wie actief blogt, weet dat je van deze stille lezers wel wat kan te weten komen, ook al reageren ze nooit jamais never. Hoe lief je hen daar ook toe uitnodigt.

Af en toe kijk ik eens naar die info. Zo kom ik te weten hoeveel van jullie mijn blog vinden via Twitter, welke pagina’s jullie vandaag hebben bekeken en of jullie vandaag al hebben gedoucht (just kidding). Allemaal geweldig oninteressante dingen waar ik niet veel aan heb, maar ik kijk wel altijd naar de kaart. Vanuit welk land of werelddeel wordt mijn blog gelezen?

Vandaag is daarom een heel bijzondere dag. Vier mensen in Mongolië hebben deze blog bekeken (of ze die ook konden lezen, weet ik natuurlijk niet.) Dat zijn van die mededelingetjes waar mijn creatief brein (ondanks al die orde, niet te  geloven, right?) meteen extra toeren door draait. Wie zijn die lezers in Mongolië?!

  • 2 bevriende koppels van middelbare leeftijd, fijne, breed geïnteresseerde mensen, die zichzelf voor hun 40ste huwelijksverjaardag een dure maar geweldig goed voorbereide reis naar Mongolië hebben cadeau gedaan en daar, na 10 overnachtingen in een joert, eindelijk nog eens in een hotelletje konden overnachten, met wifi? En zo stoemelings hier beland zijn?
  • Een paar jonge Mongoolse gasten die het wel gehad hebben met het hoeden van schapen en runderen en nu een een professionele business gaan uitbouwen in het sturen van valse BNPParibasberichten die vol taalfauten staan en je vooral proberen te doen klikken op een of ander bestand dat stijf staat van vieze vi-russen. En nu dus veeel contactgegevens moeten verzamelen.
  • Of zou men daar, nu het communistische regime plaats moet maken voor een markteconomie, in versneld tempo last krijgen van volgestouwde joerts waar een kat haar jongen niet meer in vindt? En zou er daar dus ook nood zijn aan opruimtips? Speciaal voor deze vier lezers: Ta yamar zokhion baiguulj ekhelsen talaar medekhiig khüsej baina ve? 

Als blogger moet je je superdivers publiek soigneren.

P.S. En ook veel groeten aan de trouwe lezer in Jordanië.

 


		
6 comments

Geef een reactie

