Over moddergevechten en spelregels

Vandaag schreef ik een blog voor FemmaEr moest mij wat van het hart. Dat VRT-journalist uit Twitter stapt omdat hij maandenlang bagger over zich heen kreeg, was de druppel die mijn emmer deed overlopen.

Jij, beste lezer, ziet het ongetwijfeld ook geregeld passeren op Facebook of Twitter: mensen die hun mening ventileren op zo’n ongezouten manier, botte manier, soms ronduit onbeschoft, bewust kwetsend. Azijnpissers pur sang die gratuit een rondje spugen op alles en iedereen die er een andere mening op nahoudt of die een ander leven leidt. Hele groepen mensen zijn kop van jut: vluchtelingen, asielzoekers, mensen met een andere huidskleur, feministen, politici, moslims, holebi’s, … 

Dit is niet de samenleving waarin ik wil leven. Ook niet de samenleving die ik mijn kinderen wens.Wat een waardevol goed is vrije meningsuiting! Maar er zijn ook spelregels aan verbonden. En als er werkelijk niets goeds komt uit wat je plant te zeggen, zwijg dan alsjeblief.

Mijn stuk lees je hier.

 

One comment

Geef een reactie

