Over de onverwachte bijwerkingen van handwerk

Met al één teen in de vakantie, kijk ik nog even achterom. Er moesten hoge bergen beklommen worden, haarspeldbochten genomen en gevaarlijke kliffen doorkruist, vooral op het thuisfront. Daar kroop veel fysieke en mentale energie in.Een lieve collega zei het met de allerbeste bedoelingen zo: ‘Ik zie dat je aan vakantie toe bent.’ Jep, ik ook. Het is tijd voor tijd.

Mijn 17 handwerkprojecten en 163 DIY-plannen bleven al die tijd in de kast liggen. A sign of the times. Dit zijn oranje knipperlichten die ik niet meer mag negeren. Want die halve uurtjes haken op de trein of ’s avonds in de zetel na een lange dag heb ik fysiek nodig, echt waar. Het zijn mijn mentale rustpunten. Ze zorgen ervoor dat al die fladderende gedachten in mijn veel te drukke hoofd gaan zitten, zich leggen en  uiteindelijk ook zwijgen.Voor mij is het een tegengif tegen de snelheid van alledag. Het gaat hem niet alleen om het afgewerkte, maar ook om het genieten van de reis ernaartoe.

Dat is heel moeilijk uit te leggen aan handwerksceptici. Die kijken je dan even meewarig en met ealpacaen lichte glimlach aan en zuchten. Zij valt niet meer te redden.

Anyhoe, voor wie hieruit een lichte bezorgdheid voelt opwellen om mijn algemeen welzijn: ik ben aan de beterhand. Mijn sprei in wording, waarvan ik de voortgang nu track in mijn bullet journal (daarover later meer), ligt al een beetje onvolledig mooi te wezen op bed maar de werken vorderen. Ik maakte ook een sjaal in deze prachtige wol van dit geweldige beest (volgens mij heet hij Donald), een tikkie prikkie maar wel lekker warm.

Mocht er bij jou nu ook iets beginnen prikken, dan heb ik hier nog een prachtig projectje voor je klaar, uit het boek ‘Inspiratie voor creatie’. De vingers die deze tekst tikken, maakten ook dit ook dit lampenkapje met Granny Squares.Toch wel heel bijzonder hoor, aan zo’n prachtig boek mogen meewerken.

Hoe je zo’n omavierkant haakt, lees je hier. Meer inspiratie en een massa leuke ideetjes om deze zomer te naaien, haken, breien of een ander DIY-project aan te pakken vind je in het boek zelf dat je hier kan kopen.

Ik wens je een crafty zomer toe.

_DSC3462.JPG

 

 

 

5 comments

  1. Ik zou ook dringend mijn naaimachine nog eens moeten bovenhalen… Er ligt ook nog een halve sjaal triest te wezen naast de zetel, maar breien in deze hitte vind ik maar niets :p

    Like

  2. Misschien moet ik (weer) leren haken. Met een been in de vakantie ben ik te moe om input van een boek of film te verwerken maar zomaar niets zitten doen, lukt me toch ook niet goed. Vorig jaar heb ik even gezentangled maar ik merk dat ik vaak te weinig geduld heb voor zo’n dingen.

    Like

Geef een reactie

