(Leren) leven met Willy: waarom een hond kopen geen goed idee is

Sinds dit beest mijn leven binnenwandelde, krijg ik vaker de vraag hoe het met Willy gaat, dan hoe het met mij gaat. Echt waar. (Mij gaat het – ter info – redelijk oké.) Geregeld gaat dat met enthousiast gekir gepaard. Zo schattig,  die hond van jullie! Wat een snoesje! 

Daarom voel ik me verplicht een en ander even recht te zetten. Mochten deze schrijfsels u verkeerdelijk op ideeën hebben gebracht of de lobby der jengelde kinderen steeds luider klinkt, terwijl u als gevolg van deze blog uw hart voelt verweken, dan vind ik het mijn plicht uit de doeken te doen waarom een hond kopen echt geen goed idee is.

  1. Een hond snurkt. Dat ligt Willy nu ook te doen, met lange uithalen, terwijl ik in peis en vree dit stukje schrijf. Dit belooft voor de tijd dat hij hoogbejaard is.
  2. Een hond stinkt. Dankzij de kapper was zijn onverkwikkelijke hondengeur een uur of drie verdwenen. Nu is het aftellen tot de volgende wasbeurt over een maand of twee. Ik heb nog nooit zoveel geurkaarsen gebrand in mijn leven als in de afgelopen paar maanden.
  3. Een hond luistert niet (altijd). De ongelofelijke ondeugdelijkheid van dit exemplaar heeft blijkbaar met ‘het merk’ te maken, zeggen kenners me. In elk geval kijkt deze me geregeld met onpeilbare koeienogen aan wanneer ik met handen, voeten en luid geroep duidelijk probeer te maken dat hij zijn vege lijf naar de keuken moet verslepen. Alsof ik een of ander Oekraïns dialect tegen hem praat dat meneer echt niet begrijpt.
  4. Een hond verliest (veel) haar. Overal in dit huis kom ik nu haarwolken tegen. Zelfs op plekken waar hij – volgens mij- geen poot zet. Hoe kan dit?! We dweilen en stofzuigen hier veel meer dan zou moeten, maar de strijd tegen HET HAAR verliezen we toch.
  5. Een hond likt.Eerst aan zijn wenis (met grote toewijding) en dan aan je blote tenen. Ugh.

Mocht er toch nog een vleugje twijfel rijzen: hij blijft uitleenbaar. En om dan toch met een pluspunt te eindigen: hij is een gewillig fotomodel.

IMG_1459

 

2 comments

  1. Mijn vriend is een katten- en hondenfan, ik ben enkel een kattenfan. Momenteel hebben we twee katten, maar de afspraak is dat als de oudste er niet meer is (die zou echt niet kunnen samenleven met een hond), we een hond kopen. Vooral jouw puntje een doet mij daar niet naar uitkijken. En ik weiger ’s morgens vroeger op te staan om met hem te gaan wandelen, dat ook. Maar als ik mijn vriend vertederd zie kijken van zodra hij een hond ziet, besef ik wel dat het hem menens is. Ik zal er ook wel mee kunnen leven, denk ik, maar van mij mogen onze katten nog lang leven, om diverse redenen. 😉

    Like

Geef een reactie

