30-dagen-challenge: offline voor 1 dag

Hallo daar,

De #Femmamaaktschoon uitdaging van zondag was: ‘blijf offline voor één dag en ervaar wat dit doet met je hoofd.’

Dat probeerde ik dus uit. Pff, niet zo makkelijk. Het begon ’s ochtends al te pikken. Veel te vroeg wakker, zoals gewoonlijk, tegelijkertijd met de eerste vogeltjes. Toen knipoogde Pinterest, maar ik hield de boot af. Blogjes lezen via Bloglovin’ of tweets doornemen was ook geen optie. Geen Facebookberichtjes lezen of posten, de hele dag lang. Wennen. Zelfs Willy wist niet wat hem overkwam: geen sterrenrol voor hem op Facebook??  (Al had dat laatste – in alle eerlijkheid – vooral te maken met zijn tanden die hij dit weekend in mijn vinger plantte en het verplettterende effect daarvan op mijn schoorvoetend groeiende sympathie.)

Het zette me aan het denken. Is mijn diepzeeduik in sociale media omgekeerd evenredig met het aantal boeken dat ik tegenwoordig nog lees? Met dat laatste is het ontstellend slecht gesteld, echt waar. Er liggen een paar geweldige exemplaren op mij te wachten, voor het werk en voor de fun, maar ze trekken niet hard genoeg. Het lukt me tegenwoordig zo moeilijk om een uurtje door te lezen en in een goed boek opgezogen te worden.

Heeft dat te maken met teveel andere dingen aan deze kop? Of heeft die telefoon met al zijn mogelijkheden daar toch een verpletterende verantwoordelijkheid in? Ik volg geweldige blogs als deze  waarin mensen gepassioneerd schrijven over de vele boeken die ze verslinden. En ik voel me ongeïnspireerd, niet gefocust, leeg. Er komen een paar vakantiedaagjes aan en de boeken glijden mee de koffer in. Zou het daar wel lukken?

En toen kwam ik deze tekening tegen. Ik denk dat mijn kop vol zit.

mind full of mindful

 

 

 

 

 

 

 

2 comments

  1. Herkenning. Ik print de tekening uit en hang ze aan onze prikmuur. Mooie foto van jou (?) met Willy. Nee, een hond hebben we niet.

    Like

Geef een reactie

