verhuizersdagboek (deel 2)

Ik ben zeer slecht in het bijhouden van verhuisdagboeken. Ziehier deel 2, post factum. Ik ben verhuisd en ik leef nog. Of alweer. En wat hebben we daar uit geleerd?  (Hier zelf het West-Vlaamse accent bij denken.)

  • Verhuizen sucks. Verhuisd zijn is heel fijn. Dus, voor al wie binnenkort verhuist, deze gouden tip. Focus op het resultaat, niet op de weg ernaartoe. Bekijk dit mindful: hoe fijn gaat het zijn om op die andere plek te wonen?
  • Niet zo’n goede ogen hebben is in deze een plus. Zonder lenzen aan spot ik een pak minder stofwolkjes, hondenharen, onbehandelde administratie en mis ik hier en daar zelfs een doosje. khz-internationale-verhuizers-bv
  • Ben je nu verhuisd? is een gelaagde vraag. Wat bedoelen mensen daar precies mee? Zijn je dozen uitgepakt? (Nee hoor, nog niet allemaal.) Woon je nu officieel ergens anders? (Nee hoor, daar moet de wijkagent 2 keer voor langskomen, dan moet de administratieve mallemolen beginnen draaien, moet ik 3 kinderen en mezelf tegelijkertijd naar de stadsdiensten geloodst krijgen, vergelijkbaar qua inspanning met een klein festival organiseren.) Staat je bed nu daar? (Ja, dat wel, en het is heel schoon en nieuw.) Is de rust nu in je leven weergekeerd? (Nee hoor. Mogelijks wel wanneer ook mijn parkeertoelating geregeld is en ik dus niet meer om de twee uur als een pijl naar mijn auto moet schieten wanneer ik een parkeerwachter de berg zie afdalen, wanneer die laatste 7 dozen zijn uitgepakt, wanneer mijn bureau er niet meer uitziet als door een splinterbom getroffen, wanneer mijn vorige appartement helemaal opgekuist is, wanneer de incontinentie van de verwarmingsketel is aangepakt en zo kan ik nog even doorgaan.) Bottom line: met een huis heb je altijd wat aan de hand. Dus ja, ik ben verhuisd!free-moving-announcement-front-choc
  • Het allerbelangrijkste: ik heb fantastische kinderen, familie, vrienden, vrienden van kinderen, kennissen, collega’s, buren en een fenomenaal Lief met een even groot netwerk. Dat helpt enorm, vooral omdat ze allemaal handen hebben. We vroegen en kregen ontzettend veel hulp voor ongelofelijk veel klussen! Dozen sleuren en vervoeren, meubels afbreken en weer opbouwen, gaten boren, catering voorzien, verven, kitten, een groot vervoer naar het containerpark organiseren, een keuken in elkaar boksen en gebruiksklaar maken, zetels schoonmaken, gordijnen ophangIMG_1182en, kasten organiseren, tussenin de hond eens strelen en er eventueel een beetje verliefd op worden (hij is uitleenbaar!),  de koelkast gebruiksklaar maken, kilo’s stof op elegante wijze verwijderen, muren schrobben en afdakjes opknappen en nog veel, veel meer. Aan alle mensen die één of meerdere pootjes uitstak: Dank dank dank! Snel volgt de uitnodiging voor het u-was-weer-geweldig-feestje. Eerst nog de postzegels terugvinden.
4 comments

Geef een reactie

