Bezorgde brief aan Cos

Beste Cos,

Ik ben een grote, toegewijde fan  en occasionele koper. Ik reis geregeld en in binnen- en buitenland zoek ik Coswinkels op, omdat ik houd van de originele snits en de eenvoudige, minimalistische kledingstijl die Cos zo typeert. Ik blog over minimalisme en schreef onlangs een stukje over mijn liefde voor Cos. Dit stukje kun je hier vinden: https://evamaaktschoon.wordpress.com/2015/12/29/wat-ik-heb-met-cos/

Een lezer van mijn blog maakte er me attent op dat de arbeidsomstandigheden van de mensen die deze kleding maken, nog veel te wensen over laten. Je vindt deze reactie en de bijhorende link naar het rapport onderaan mijn stuk (zie link).

Daarom schrijf ik u. Dit vind ik als koper maar ook als vrouw en als feministe, voorvechtster van vrouwenrechten overal in de wereld, heel erg. Ik vermoed dat veel vrouwen dus nog steeds in slechte omstandigheden deze kleren moeten maken zodat wij er hier niet erg veel voor moeten betalen.

Ik vind het als koper en fan bijzonder belangrijk dat Cos zich engageert om schone kleren te produceren. Als dat niet zo blijkt of er niet snel werk van gemaakt wordt, dan zal ik als fan en koper met veel spijt in het hart moeten afhaken.

Met bezorgde groet,

Eva Brumagne

schone kleren

8 comments

    • Hey prinses en meelezers, ik kreeg een antwoord, maar geen afdoend. Je leest het hieronder. Eén bank vooruit voor Cos: het kwam heel snel. Zes banken achteruit: het antwoord is heel algemeen, elk bedrijf kan waarden op papier zetten, maar wat ik wil weten is of er ook naar gehandeld wordt. Ter plekke, voor en met de mensen die deze kleren maken. Op die vraag kwam geen antwoord. En duurzaamheid is een containerbegrip, zeer algemeen. Dat was mijn vraag niet. Nu zit ik dus met een Coskater.

      Hallo Eva,

      Wat goed dat je ons hierover mailt.

      Ik snap de bezorgheid en ik wil je daarom meteen doorverwijzen naar enkele webpagina´s. Zo kan je op de COS website een stukje over onze bedrijfswaarden terugvinden onder “Customer Service” – “Company Ethics”. Ook kan je op deze H&M pagina alles terugvinden over onze duurzaamheid.

      Ik hoop dat dit meer duidelijkheid biedt en ik wens je verder een prettige avond.

      Filomena
      COS Klantendienst

      Like

  1. Goed van je, Eva! Mijn tip voor Cora Kemperman gaf ik trouwens niet zomaar. Ik heb van iemand gehoord dat Cos voortgekomen is uit CK (geen idee of dat waar is) en ik heb ook gehoord dat de arbeidsomstandigheden bij CK wel goed zijn. Ook maakt CK geen soepjurken meer :), maar vaak ook mooie, eenvoudige stukken met een origineel detail. Ik ga graag mee shoppen als je wil ;).

    Like

Geef een reactie

