Wat ik heb met Cos

Noot vooraf: dit blogbericht is, evenmin als al mijn andere schrijfsels, gesponsord, vergoed, noch in specimen, noch in natura. Ik schrijf wat ik schrijf, omdat ik daar zin in heb. That’s it.

Noot bij deze noot: twee keer schrok ik me evenwel een hoedje door een schuchtere toenadering vanwege ‘de bedrijfswereld’. Eén keer kwam er een aanbod van een voor mij volstrekt onbekende firma van poetsspullen met de suggestie om mijn grote schoonmaak voortaan met de hunne aan te pakken en daarover te schrijven. (Kwam niets van in huis, ik ben hondstrouw aan Ecover.) En een tweede keer in de vorm van een complimentje van Veritas. (Die ben ik ook al hondstrouw.) Om maar te zeggen: geen idee hoe ze bij mijn schrijfsels terecht komen, maar geheel en al verloren in outer space gaan deze schrijfsels blijkbaar toch niet.

Terzake. Ik heb dus wat met Cos, de Zweedse kledingfabrikant die betaalbare en bijzondere kleding verkoopt: eenvoudige, zeer sobere maar originele snits, fijne stoffen, heerlijk breed, los en vrij, en vooral betaalbaar, minimalistisch en een snufje Scandinavisch. Geen frul en franje, hoogstens een weloverwogen en opvallend detail. I am a woman in love.

0364584001_0_0

Wat heeft kleren kopen bij Cos in godsnaam te maken met minimaliseren, hoor ik je denken. Excellente vraag!

  1. Ik kocht 3 nieuwe stukken maar daags voordien verdwenen er 5 wegens versleten, geen gelukkig gevoel gevend of teveel strijkwerk.
  2. 1 van die 3 stukken was een vervangstuk. Mijn favoriete Costrui stierf een paar dagen geleden een onaangekondigde dood door verkrimping in mijn wasmachine. (Gevolgd door een kwartier goddeloos gevloek, diepe tristesse, wat geruk en getrek uit ongeloof, bref, alle rouwfases passeerden.)
  3. Mijn dochter, ook al besmet met de Cosserij, kreeg 2 truien en deed er 3 weg.

Nettoverlies: 4 items, yes!

 

De prijzen bij Cos liggen hoger dan die van H&M (zelfde familiebedrijf), dus ik hoop met al mijn vingers en tenen gekruist dat dit ook betekent dat de makers ervan een eerlijk loon krijgen en in redelijke omstandigheden kunnen werken.

Als dat snor zit, kan er dan snel een filiaal geopend worden in de metropool waar ik woon? Thxs, guys.

 

 

 

 

5 comments

  1. […] Ik ben een grote, toegewijde fan  en occasionele koper. Ik reis geregeld en in binnen- en buitenland zoek ik Coswinkels op, omdat ik houd van de originele snits en de eenvoudige, minimalistische kledingstijl die Cos zo typeert. Ik blog over minimalisme en schreef onlangs een stukje over mijn liefde voor Cos. Dit stukje kun je hier vinden: https://evamaaktschoon.wordpress.com/2015/12/29/wat-ik-heb-met-cos/ […]

    Like

  2. Hey Prinses, ik schrijf dus een brief naar Cos met het vriendelijke verzoek schoon te werken en indien dat lukt, hier een tentje open te doen. En naar Cora Kemperman met een vriendelijk verzoekje zo verder te doen en zeker geen filiaal in deze wereldstad te openen 🙂

    Like

Geef een reactie

