Waarom Carrot je echt aan het werk krijgt

Hallo daar!

Even stil gevallen hier. Dat lag niet aan een weliswaar verlangde maar vooralsnog niet uitgevoerde roadtrip door de VS of zo. Ik  verdween even van de radar want  Too much to do in too little time, het combinatieprobleem, afijns, je kent het. Alles behalve stilgevallen dus, maar echt geen tijd gevonden om te bloggen.

Die combinatiedruk besluipt mij doorgaans heel zachtjes en van achteren. Ik heb dus niets in de gaten, fluitend door het leven, tiereliere. En dan merk ik dat er ineens toch heel veel to do’s door mijn hoofd vliegen. Het wordt daar dan, voor ik er erg in heb, als een fruitmand vol rottende vruchten: het stinkt en de fruitvliegen zijn GEWELDIG irritant en niet te pakken.

Alles wat met mijn werk te maken heeft, schrijf ik netjes neer in een Moleskine (o zaligheid) dat overal met me meegaat. Liefst eentje zonder lijntjes, A3 en met een rekker. So far so good. Maar wat met alle andere to do’s?

Toen kreeg ik een gouden tip: Carrot, de app, alias to-do lijst met een pittige persoonlijkheid. Precies wat ik nodig heb.

carrot_iphone_todo_1

Deze vrouw is a mean bean, maar ze haalt resultaten: veeeeel gedaan de laatste dagen hoor. Wegens aanhoudende slapeloosheid handel ik er af en toe eentje af ’s nachts. Dan zegt ze schamper: Is het echt al zo ver gekomen dat je ’s nachts je to-do moet afwerken? Om me de volgende morgen te begroeten met: ‘Hello, nightowl.’ Je taken afwerken betekent een niveau stijgen en met elk niveau wordt de app verfijnder. Die nieuwsgierigheid drijft je verder en verder.

Voor 3 euro heb je dus een gemene maar effectieve slavendrijfster aan de hand. Warm aanbevolen voor wie af en toe van een stevige tik houdt.

3 comments

Geef een reactie

