sorry is niet genoeg

Frigomanagement, fiew, dat vind ik moeilijk. Herken je dat?

Op het ene moment is de frigo leeg. Zeurende kids als gevolg. Er is geen beleg meer! Ik heb zin in iets lekkers maar ik vind niks! Wanneer ga jij nog eens boodschappen doen? (Alsof dat dan al weken geleden is. Quod non. Met drie tieners onder dak sleur ik enorme hoeveelheden aan. Ze zijn op dit vlak te vergelijken met Australische sprinkhanen, die een hele oogst in een mum van tijd kaal vreten.)

Op het andere moment staat mijn kleine koelkast op ontploffen. Tsjokvol. De pot mayonaise erin terugvinden is een fieldtrip.

Foto Maurice Van der Linden
Foto Maurice Van der Linden

De weg van vol naar leeg loopt over een pad van verspilling, elke keer weer. Ik vind het verschrikkelijk maar telkens ontdek ik weer een kaasje met haar, een  verlepte sla of een setje overleden eitjes. En dat terwijl er zoveel mensen zijn die honger lijden. Ik zie ze staan, in lange rijen, zelfs gewoon hier om de hoek,  bij de sociale kruidenier.

Dus mijn sorry is niet genoeg. Ik wil en moet hier meer aandacht aan besteden. Eten weggooien is niet oké. 11 11 11 voert hier campagne over. Dit filmpje legt het probleem glashelder uit.

Tips wat je met restjes kan doen, vind je hier. Mijn favoriet is de restjestaart.

Nog tips?

One comment

Geef een reactie

