Pinnen, de verrukkelijke verslaving

Wil je nu eens wat weten? Ik ben zo zot van Pinterest!

Pinterest

Nu het vakantie is, ben ik er elke dag mee bezig. Ik speur naar nieuwe pins, organiseer mijn borden, zet eigen foto’s op mijn borden, zoek interessante pinners. A picture says more than a thousand words…

Voor wie het (nog) niet kent: Pinterest is een sociaal medium waar je op je eigen borden afbeeldingen ‘pint’ van dingen die je leuk of mooi of lief vindt, of die je op de één of andere manier inspireren. Op basis van je interesse kan je zoeken naar beelden, suggereert Pinterest pinnen voor jou en kan je mensen volgen die borden hebben over thema’s die jij ook interessant vindt. Hier vind je meer uitleg.

Dat begon bij mij lekker kleintjes. Met één bordje, eventjes uitproberen, eens kijken wat er in Pinterest  country allemaal beweegt en zo. Efjes aftasten, zonder risico, je kent dat. Eens aangetast door Pin-itis, geraak je heel snel in de wolken van wat je op Pinterest allemaal vindt: recepten, prachtige foto’s, en in mijn geval: massa’s, bergen, hopen inspiratie om de handen uit de mouwen te steken en aan een volgend creatief projectje te beginnen. Er is zoveel te vinden! En je kan ook heel gericht zoeken natuurlijk, naar wat jou interesseert.

En zo groeide het.

Ik heb vandaag 50 borden en 179 ‘volgers’ of mensen die al of sommige van mijn borden volgen, dus zien welke nieuwe pins ik aan mijn borden toevoeg. Mocht jouw mond nu open vallen, weest gerust. Dit is klein bier. Ik sta nog in de Pin-derschoenen. Sommige pinners hebben duizenden of zelfs tienduizenden volgers.

Zin om eens te gaan kijken?

Laat je me horen wat jij ervan vindt?

2 comments

Geef een reactie

