tijdschrift onder de loep: The Simple Things

Heb jij dat ook? Dat je smitten kan zijn van een mooi beeld, een mooie foto?

SIM01.sampler_cover_rbg_1000px

De covers van The Simple Things zijn doorgaans gestileerd, fris en rustig. En een magazine met een baseline, dat heeft een streepje voor. Die van TST luidt: taking time to live well. Yep, daar moeten we dringend werk van maken hier.

Waarover gaat het dan? Over genieten van je leven, gas terug nemen, van hygge genieten, wat aanmodderen in de moestuin, zelf lekker en uitgebreid koken zonder klok op de hielen, dingen zelf maken of recycleren. En altijd bloemen op tafel, heerlijk.

Het aprilnummer wijdde een ruim artikel aan High Tea. Mijn eerste at ik ruim dertig jaar geleden. Heel onlangs een superleuk plekje ontdekt in Antwerpen om ervan te genieten trouwens, Salon de the Claude, op een heerlijk rustig pleintje midden in Tstad. Prijzig maar onbetaalbaar lekker. In elk geval: als je een recept publiceert, met foto erbij, van Lemon Almond and Pistacchio Cake with Lemon Cream Frosting, dan hangt mijn tong al ongeveer op mijn knieën.

Ook in dat nummer, bij creativity, een heerlijk stuk over Alex Brady en Dave Briggs, die 144 verschillende eierpotjes hebben gemaakt, om zichzelf uit te dagen (een paar van mijn toppers: #89 en #128). En verder ook nog over een Amsterdams koppel dat van zijn bouwafval een knappe tuin aanlegde, over bekende kunstenaars van de mannelijke kunne wiens eega in feite al het werk deed, over het plezier van wandelen en zoveel meer.

Trivia vaak, een diepe indruk laat het niet na, maar het is wel heel leuk en ontspannend om lezen.En omdat ze zo heerlijk licht is, vergeet ik veel en kan ik het na een jaartje nog eens verfrist opnieuw lezen, jeej! Dit blijkt een uitgave van hetzelfde team dat Mollie Makes maakt. Daarover meer in een volgend blogje.

Geniet van de zon, met een fijn tijdschriftje erbij!

Geef een reactie

