De drie tekortkomingen van het menselijke lijf

Dierbare lezer,

Hoe zit het met uw lijf? Tevreden over alle modaliteiten? Bent u over het algemeen  een gelukkige gebruiker/eigenaar? (0 = dit trekt hier werkelijk op niets, 10 = mijn lijf is een Rolls Royce).

Zonder in persoonlijke details te vervallen, heb ik zelf een drietal algemene aanbevelingen bij een volgend ontwerp.

1. Wij kunnen niet kwispelen. Helaas vooral omdat er van onze staart niet veel over is. Kwispelen lijkt me wel wat. Als je iemand ziet die je blij maakt, hoe veel fijner is het dan om een kort kwispelend staartje te laten zien?  Ook veel langer vol te houden dan een gouden glimlach.

2. Wat zou ik graag kunnen spinnen! Zonder woorden volstrekte tevredenheid aangeven. Mindfull genieten van kleine geluksmomentjes, zonder dat je naar woorden moet zoeken om die te beschrijven. Prachtig.

Foto van Charles Hodossy
Foto van Charles Hodossy

3.  Oren zouden een klepje moeten hebben dat je -ook ongemerkt- kan inschakelen en daarmee het lawaai rondom uitschakelen.  Handig in het vliegtuig (zwaar ergerlijk, dat constante gezoem), op de trein (ik hoef niet te weten welke boodschappen de man van mijn bankgenoot moet doen voor 6 uur), in de stad met al haar festiviteiten (hallo Stukfeest, bye bye slaap). Mijn lijst is lang. Stilte is bijzonder. Je komt ze bijna nergens nog tegen. Zelfs niet in je eigen hoofd.

Nog suggesties?

Geef een reactie

