Tijdschrift onder de loep: Kinfolk

Kinfolk

De International Magazine Store is een van mijn paradijselijke hofjes. Uren kan ik daar doorbrengen. Amper te geloven hoeveel tijdschriften er bestaan. En waarover allemaal! Vroeger dacht ik in grove categorieën à la: damesbladen, roddelbladen, Joepies en tutti quanti, roddelbladen en vieze boekskes. Ik daag je uit om hier eens een paar uurtjes te komen struinen. De kans is reëel dat je pas vertrekt als iemand aan je mouw begint te trekken. I know the feeling. Anyhoe, iemand besmetten met mijn ziektes en afwijkingen vind ik eigenlijk wel een beetje jolig, dus ik stel je mijn favorieten voor.

Kinfolk is een Engelstalig blad  uit Australië dat zichzelf een slow lifestyle magazine noemt met als missie voor haar lezers te verkennen hoe ze hun leven eenvoudiger kunnen maken, gemeenschap kunnen vormen en meer tijd doorbrengen met vrienden en familie. Sounds like a plan. Die focus vind je makkelijk terug in het blad: community, home, work, play en food. Het blad verschijnt 4 keer per jaar en telt 140 blz.

kinfolk 2

De fotografie is zonder meer prachtig: uiterst gestileerd, zeer eenvoudig, in zachte tinten. Lange en korte artikels wisselen elkaar af. Smaakmakers in het laatste nummers, over ondernemers:

  • Over de psychologie van lijstjes maken
  • Yoyuu: het Japanse woord dat uitdrukt dat je klaar bent om om te gaan met wat de wereld op je schoot laat vallen
  • Een interview met Carl Honoré, pleitbezorger van de Slow Movement
  • Een inspirerende reportage over ondernemers die niet alleen nieuwe ideeën op de markt brengen, maar dat doen samen met en voor de lokale gemeenschap. 2 Brusselse brouwers vertellen over het Brussels Beer Project dat met crowdfunding werkt bijvoorbeeld.

Mijn punt is: het is een geweldig tijdschrift. I am in love.

Geef een reactie

