hoe een deken haken een haalbaar plan wordt

Die goede voornemens en zo, ik doe er niet meer aan. Mijn goed voornemen elk jaar is er geen meer te maken. Dat scheelt weer wat eindejaarsstress.

Al had ik me, voor wat die stress betreft, toch nog een klein, bescheiden, volstrekt onsexy voornementje gemaakt, in alle stilte: ik zou wat meer tijd maken voor creatief handwerk. Het ontspant me. Mijn hoofd moet dan eens niet moet nadenken, werken, rekenen, plannen, reflecteren… Dit is een vorm van lichaamsbeweging eigenlijk, maar dan in het heel klein, zo zie ik het. Afijn, dat plannetje dus. Ik zou een deken haken en elke avond één rijtje afwerken. Haalbaar, concreet, simpel.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik haakte een lange ketting (295 steken, blijkt nu) en ging met 6 bollen wol in 6 verschillende kleuren aan de slag. Haaknaald 3.5 en wol van het merk Universa, onder meer bij Veritas (in winkel of online) te koop. Heerlijk zachte wol, niet kriebelig, niet te duur. Ook nam ik me voor elke rij van kleur te wisselen. Verder geen strak plan. Intussen zijn we eind maart. En ziet het er nu ongeveer zo uit.

WP_20150315_13_31_38_Pro

Ik startte met halve stokjes maar dat werd me wat saai. Intussen probeer ik geregeld een nieuw steekje uit.

WP_20150315_13_36_52_Pro

Gisteren de ananassteek, ken je die? Inspiratie voor nieuwe steken vind ik in De Haakbijbel. Yep, die bestaat. 

In mijn haakbestaan is het vandaag dus 5 april. En dat gaat het nog even blijven want mijn schouder doet zeer van een beetje teveel ananassen.

Even voor je uitgerekend hoeveel steken ik dan al haakte: 295 x (31 + 28 + 31+ 5)= 28.025 steken tot nog toe. Dat kan al een beetje tellen! Misschien zullen die 365 rijtjes nog teveel blijken, ik weet het nog niet (maar ik kan het uitrekenen, simpele regel van drie!).

Nog een plus. Ik heb geregeld een excuus om in de Veritas nog eens over alle bolletjes wol te gaan aaien. En in het beste geval alleen met een Universa naar huis te keren.
MjAxMy0wYWY4OTJjNzU0ZjFmNzFl

2 comments

Geef een reactie

