vijf dingen die mijn leven simpeler maken

Blogster Kelly Deriemaker is op zoek naar supertips om je leven simpeler te maken: http://www.femma.be/nl/blog/artikel/geef-me-de-vijf-dingen-die-jouw-leven-simpeler-maken
Dit zijn de mijne!

1. One Note op mijn telefoon: waar ik ook ben, noteer ik wat ik niet mag vergeten op een lijstje op mijn telefoon. Ik heb er zo verschillende: een to do lijst voor het werk, een boodschappenlijst, een to-do privé, blogideetjes, vakantietips… Dat kan ik doormailen naar mijn werkmail en mijn privémail. Heel handig!

2. Veel minder ‘hebben’ of bijhouden. Dit weekend ruimde ik mijn boekenkast nog eens op en voilà, weeral minstens 50 boeken lichter die naar een geefkast gaan. Voelt heerlijk, echt waar. Want hoeveel kijk ik nu echt in de vijftig kookboeken in mijn kast? Terwijl ik soms geen plek meer vind om wat echt belangrijk is, weg te bergen. Liever licht door het leven, mijn motto.

3. Klein wonen. Dan kan je niet veel stapelen. Werkt op twee fronten: kostenbesparend en je loopt niet in je eigen nest verloren.

4. Alles heeft zijn plek. Simpel maar zo effectief. ’t Ding is natuurlijk dat je je huisgenoten daar ook moet op drillen. Kost wat moeite maar so worth it! En als ze dan finaal de jaren van verstand bereiken, dan vegen ze op een vrij minuutje, ruimen de afwas op, organiseren je keuken. Echt waar, komt dat zien!

5. Een goed gestoffeerde voorraadkast. Altijd een pastavoorraad, ansjovis, olijfolie, gepelde tomaten, ajuin, knoflook, olijven kappertjes in huis. Een snelle hap is dus snel gefikst.

Alle tips and tricks welkom!

Geef een reactie

