Zee in zicht

Werk werk werk. De afgelopen acht weken ben ik er bijna 7/7 mee bezig geweest. Dat was verwacht en het werd waar. Veel bordjes tegelijk in de lucht houden. Voor ongeveer niets anders was er nog tijd: lezen, stappen, creatieve projectjes. Hoewel. Mama was ik ook nog.
Hoe die combinatie mogelijk maken, mogelijk houden: ik lees er heel veel over. Ik praat erover met interessante mensen die ook hun batterijen in de gaten houden, omdat ze moeten, of willen. En ik denk er zelf veel over na. Weerspiegelt mijn agenda waar mijn prioriteiten liggen? Waar haal ik energie uit? Wat doe ik het liefst? Niet hetzelfde als: wat kan ik goed?
Zo kwam ik bij de zee uit. Een maand geleden zagen we elkaar nog even, maar tijd voor een langere date was er niet. Ik voelde hem trekken aan mijn mouw. Alsof hij zei: ‘Hier moet je zijn als je rust wil vinden.’En dus zocht en vond ik dan toch een paar daagjes, veegde ik mijn agenda schoon, boekte een appartementje en pakte net mijn werkspullen bijeen. Met een heilig voornemen: geen mails, geen tv, telefoons. Alleen focus op wat voorligt, en daar op wroeten en persen, tot het ei er ligt.
Over een uurtje zit ik op de trein. Adios!
zee

4 comments

  1. Hey Eva, De zee kan inderdaad zo heilzaam ben. Ben ik de eerste die reageert op je kersverse blog? Spannend. Veel succes ermee. Ik lees zeker mee! Groetjes,
    Riet

    Like

Geef een reactie

