een setje Noro-wanten

WP_20140907_17_41_01_Pro[1]
de restjes
Op wol kan ik verliefd worden. Dit zijn de restjes van twee bolletjes Noro wol. Ik herinner me nog heel precies waar ik het allereerste bolletje Noro-wol zag. En ik kocht er geen, want Noro’s zijn duur. Reken op een kleine tien euro voor een bolletje. En toen deed mijn favoriete DIY-zaak in Leuven, Studio Adjectif, een uitverkoopje en kocht ik er een. Mijn kids kochten er nog een voor mijn verjaardag. Twee bolletjes, in twee of eerder, tweehonderd kleuren. Elke bol is een prachtig schilderijtje op zichzelf van kleuren.

Blijkt dat de maker van deze kleinoodjes een Japanner is die ei zo na schilder was geworden. Dat zie je meteen: http://www.eisakunoro.com/html/home/ De man is niet alleen een kleurengek, hij heeft principes. Niet teveel machinerie aan zijn wol en een ecologisch verantwoord productieproces. Vandaar die prijs natuurlijk. 

Het haken een beetje moe (daarover later meer) vond ik vrijdag – op zoek naar rust in een veel te drukke werkdag – een leuk en kraakvers boekje in de bib. 

WP_20140907_18_02_17_Pro[1]
het boek ‘Breien voor starters’
Wat valt er anders nog te doen met een dikke snotvalling en een bijna ontploffende kop dan een paar rijtjes brei leggen? Het resultaat zijn twee wanten zonder vingers, maar met met een lange aanloop. Bij het in elkaar naaien kon ik ze echt nog ruiken: de hippieschapen op de groene wei van meneer Noro in Japan. WP_20140907_17_37_50_Pro[1]

Geef een reactie

